Followers

Friday, October 30, 2009

SURAT CINTA DARI ALLAH


Surat CINTA Dari ALLAH SWT

Saat kau bangun pagi hari, AKU memandangmu
dan berharap engkau akan berbicara kepada KU,
walaupun hanya sepatah kata meminta pendapatKU
atau bersyukur kepada KU atas sesuatu hal yang indah
yang terjadi dalam hidupmu hari ini atau kelmarin……..

Tetapi aku melihat engkau begitu sibuk
Mempersiapkan diri untuk ke sekolah…..

AKU kembali menanti saat engkau sedang bersiap
AKU tahu aka nada sedikit waktu bagimu untuk berhenti dan menyapaKU,
tetapi engkau terlalu sibuk……………

Di satu tempat, engkau duduk di sebuah kerusi selama lima belas minit
tanpa melakukan apapun
Kemudian AKU melihat engkau menggerakkan kakimu.
AKU berfikir engkau akan berbicara kepadaKU
tetapi engkau berlari ke telefon
dan menghubungi seorang teman untuk mendengarkan khabar terbaru.

AKU melihatmu ketika engkau pergi ke sekolah
dan AKU menanti dengan sabar sepanjang hari.
Dengan semua kegiatanmu AKU berfikir
engkau terlalu sibuk mengucapkan sesuatu kepadaKU.

Sebelum makan tengahari AKU melihatmu memandang sekeliling,
mungkin engkau merasa malu untuk berbicara kepadaKU,
itulah sebabnya mengapa engkau tidak menundukkan kepalamu.

Engkau memandang tiga atau empat meja sekitarmu
dan melihat beberapa temanmu berbicara
dan menyebut namaKU dengan lembut sebalum menyantap rezeki yang AKU berikan,
tetapi engkau tidak melakukannya………
masih ada waktu yang tersisa dan AKU berharap engkau akan berbicara kepadaKU, meskipun saat engkau pulang ke rumah
kelihatannya seakan-akan banyak hal yang harus kau kerjakan.


Setelah tugasmu selesai, engkau menonton TV,
engkau menghabiskan banyak waktu setiap hari di depannya,
tanpa memikirkan apapun dan hanya menikmati acara yang ditampilkan.

Kembali AKU menanti dengan sabar saat engkau menonton TV
dan menikmati makananmu tetapi kembali
kau tidak berbicara kepadaKU……………

Saat tidur,KU fikir kau merasa terlalu letih.
Setelah mengucapkan selamat malam kepada keluargamu,
kau melompat ketempat tidur
dan tertidur tanpa sepatahpun namaKU,kau sebut.

Engkau menyedari bahawa AKU selalu hadir untukmu.
AKU telah bersabar lebih lama dari yang kau sedari.
AKU bahkan ingin mengajarkan bagaimana bersabar terhadap orang lain.
AKU sangat menyayangimu,setiap hari AKU menantikan sepatah kata,
d’oa,fikiran atau syukur
dari hatimu…

Keesokan harinya….engkau bangun kembali
dan kembali AKU menanti dengan penuh kasih
bahawa hari ini kau akan memberiku sedikit waktu
untuk menyapaKU…Tapi yang KU tunggu….
tak kunjung tiba….tak juga kau menyapaKU.

Subuh……Zuhur…..
Asar……Maghrib…..Isyak dan Subuh
Kembali,kau masih mengacuhkan AKU….tak ada
Sepatah kata,tak ada seucap doa,dan tak ada rasa ,
tak ada harapan dan keinginan untuk bersujud kepadaKU.

Apa salahKU padaMU….Wahai HAMBAKU????
Rezeki yang KU limpahkan,kesihatan yang KU
Berikan,harta yang KU relakan,makanan yang KU hidangkan,
anak anak yang KU rahmatkan,apakah hal itu tidak membuatmu ingat KepadaKU……!!!!
Percayalah AKU selalu mengasihimu,dan AKU
Tetap berharap suatu saat engkau akan menyapaKU,
memohon perlindungan KU,bersujud Menghadap KU…
Yang selalu menyertaimu setiap saat……..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails